Június 30! A te készülékedet cserélni kell?

Szerző: | jún 21, 2022 | Uncategorized | 0 hozzászólás

Leállítják a 3G-s tornyokat, harsogják mindenhol. Nézzük mi az igazság? Interjú Fehér Krisztián telekommunikációs szakemberrel. 

Krisztián és én vállalkozói körökből 2015 óta ismerjük egymást, és ő ismertetett meg engem annak idején a Netfone Franchise partnerség, mint személyes üzletkötői rendszerrel. Ezt az interjút a Blikk számára adta, és rendelkezésemre bocsájtotta teljes verzióját.

Barna L. Norbert, Blikk:

Mit jelent, ha valakinek csak 3G-s készüléke van? Június 30-a után már nem tudja használni, se beszélgetésre, sem internetezésre?

 

Fehér Krisztián telekommunikációs szakértő:
A most is használatban lévő csak 3G-re képes mobiltelefonok többsége vagy nyomógombos, vagy olyan okostelefonok, amelyeket a tulajdonosuk csak telefonálásra, fényképezésre és egyéb nem internethez köthető tevékenységre használ. Ők a jövőben is képesek lesznek telefonjaikat igényeik szerint használni, hiszen a készülékeik a 3G helyett leváltanak a 2G-re. Ebből ők valójában semmit nem vesznek majd észre. A szolgáltatók éppen ezért is racionális és a fogyasztói magatartást figyelembe vevő döntése volt, hogy nem minden 4G alatti technológiát kapcsol le, csupán a 3G-t, míg a 2G-t megtartja. Természetesen ez a váltás csak a mobilinternetre vonatkozik, hiszen wifi kapcsolattal bármikor lehet ezen készülékekkel otthon is internetezni, de fényképezésre, és egyéb funkciókra is tökéletesen használható marad még a jövőben a készülék.
Akik a mobiltelefon eszközükön aktívan használnak internetet, ők már az elmúlt időszakban 4G sebességre képes készülékre váltottak, hiszen az online médiatartalmak, az online tévézés, a streaming fogyasztás már megkövetelte ezt a sebességet.
Akinek viszont a készüléke (akár mobiltelefon, akár router) maximum a harmadik generációs internetet tudja kezelni, annak az eszköze a jövőben már csak a második generációs (2G) internet szolgáltatásra tud rácsatlakozni, ami jelentős sebességkülönbséget jelent, a gyakorlatban azt is mondhatjuk, hogy nem fogja tudni használni, mert az internet a régi betárcsázós vezetékes internetek felhasználói élményét visszahozva nagyon lassan fog betölteni, sőt a legtöbb oldal, amin nagyobb médiatartalmak vannak, azok megjelenni sem fognak, hiszen az oldaltöltést egy bizonyos várakozási idő után leállítja az eszközünk.

Annak, akinek már 4G (LTE) képes készüléke van, fontos, hogy ha régóta használja a sim-kártyáját, akkor a szolgáltatójától érdeklődje meg, hogy a sim-kártyája képes-e kezelni a 4G-t, mert lehet, hogy a telefonja igen, de a kártyája a 4G képes toronyra nem tud felcsatlakozni. Ez igazából a 3 nagy szolgáltató ügyfeleit érinti, mert a 2 kisebb piaci részesedéssel rendelkező szolgáltató már a negyedik generációs internet megszületése után lépett a piacra.

Barna L. Norbert, Blikk:

Vegyünk egy Nokia 6700-ast, ami 13 éves. Az is 3G-s, ezek szerint cserélni kell?

Fehér Krisztián telekommunikációs szakértő:

– Nem, hiszen telefonálásra a jövőben is alkalmas lesz, de mobilinternet kezelésére már nem. Ezt a típusú készülékkel jellemzően viszont csak telefonálásra használták.

Szép kivitelezésű darab, magam is nosztalgikusan gondolok vissza rá, de ez a készülék már csak telefonálásra lesz alkalmas a jövőben. Magam is megtartottam pár régi készülékemet emlékbe, amelyekkel telefonálni tökéletesen lehet ma is és majd júliusban is.

Barna L. Norbert, Blikk:

– Mivel jobb a 4G-s hálózat?

Fehér Krisztián telekommunikációs szakértő:
– A negyedik generációs hálózat – ahogy a neve is mutatja – egy fejlettebb, újabb generációs szolgáltatás. Nagyobb adatmennyiséget tud rövidebb idő alatt kezelni és energiatakarékosabb, mint az idősebb, 3G-s hálózat. A 4G-s hálózaton már a legtöbb szolgáltatónál a beszédhang is szebben szól, hiszen ha a készülék képes rá, akkor a hang továbbítására is a nagyobb sávszélességű 4G-s internetet használja.
Fontos látni, hogy a harmadik, negyedik és ötödik generációs mobilinternet sávszélességbeli ügyfélélmény a 3G és 4G között jelentősen észlelhető és a meglévő toronyszámmal ez a fejlesztés biztosítható. Az általános internetezők szerintem túlzó elvárással vannak az ötödik generációs internet, azaz az 5G-vel szemben, amely már egy sűrűbb toronyszámot igényel, de főként az ipari felhasználásban, a gépek közötti kommunikációt javítja rövid válaszidejével. Míg mobiltelefonos felhasználásban a 3G és 4G sebességek jelentős különbséget lehet tapasztalni, hiszen a 3-4Mbps helyett utóbbinak 60-70Mbps (hálózattól és lefedettségtől függően) sebességén már bármilyen online adást meg lehet tekinteni, azzal már az okostévénk is működik, az internet akár megosztható több eszközre is, addig a 4G és 5G közötti különbség (a 150-300Mbps) már lakossági felhasználóként nem ad extra fogyasztói élményt.
Ha szeretnél te is csatlakozni hozzánk, akkor keress meg bizalommal! Kérd lentebb feliratkozással az elérhető készülék listát! Netfonera fel! 😉
Nézd meg a Samsung Galaxy A12-t kedvezményes áron!
Orsi mobil blogja
Copyright © 2022 Company Name

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Még több ebből a kategóriából

Te olcsón telefonálsz, mert flottás vagy? – és ha mégsem?

Te olcsón telefonálsz, mert flottás vagy? – és ha mégsem?

Idén nyáron számtalanszor futottunk bele a most már Netfone ügyfeleimmel, olyan kihívásokba és problémákba, amik igencsak megkeserítették az ügyfeleim életét. Eddig nagyon kevés kivétellel találkoztam, aki tényleg mindennel tisztában van, a flottás telefonálás...

bővebben
Te olcsón telefonálsz, mert flottás vagy? – és ha mégsem?

Te olcsón telefonálsz, mert flottás vagy? – és ha mégsem?

Idén nyáron számtalanszor futottunk bele a most már Netfone ügyfeleimmel, olyan kihívásokba és problémákba, amik igencsak megkeserítették az ügyfeleim életét. Eddig nagyon kevés kivétellel találkoztam, aki tényleg mindennel tisztában van, a flottás telefonálás...

bővebben
Te olcsón telefonálsz, mert flottás vagy? – és ha mégsem?

Te olcsón telefonálsz, mert flottás vagy? – és ha mégsem?

Idén nyáron számtalanszor futottunk bele a most már Netfone ügyfeleimmel, olyan kihívásokba és problémákba, amik igencsak megkeserítették az ügyfeleim életét. Eddig nagyon kevés kivétellel találkoztam, aki tényleg mindennel tisztában van, a flottás telefonálás...

bővebben

0 Comments